PC Játékok honlapja
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A hét képe
Kommandó indul!!!
 
Tomb Raider Angel of Darkness
Tartalom

TOMB RAIDER: THE ANGEL OF DARKNESS

végigjátszás

 

 

PARISIAN BACK STREETS

Az első rész amolyan oktatópálya, ezért az irányításra a megfelelő helyen fogok kitérni. Amiről nem szól a fáma:

1        Az oldallépés a séta + jobbra ill. balra gombokkal lehetséges, kommandós kúszás a guggolás + lopakodás és iránygombokkal.

2        A SPRINT gomb (alapban: Num0) szolgál a kamera forgatására is, ennek nyomva tartásával és az iránygombok, illetve az egér segítségével tudsz körülnézni, ez nagyon fontos! (Sprintelni csak a játék későbbi szakaszában fogsz „megtanulni”, de ezután is ez a gomb működteti a kamerát, ha Lara nem mozog.)

3        Ha előveszel egy fegyvert, a cél befogása automatikus, ekkor hősöd a célpont körül tud csak forogni. Ha több ellenség van, a célpontokat a gurulás (ROLL, alapban END) segítségével váltogathatod.

 

Fuss előre a szembeni kapualjba a csokihoz, amint megjelenik egy kéz ikon a bal alsó sarokban, akció. Lépj a bal oldali nagy zöld konténerhez, és mássz fel rá a FEL gomb megnyomásával (Lara utasításait az akció gombbal átlépheted), majd ugrás és fel a felső platformra, és a létrán fel a következőre. A balkon túlfelén újabb lajtorja, mássz fel, szemben egy ablak, lépj oda és FEL, ezzel benn is vagy a szobában. A nagyszekrényt nem tudod kinyitni, de az ablak melletti kredencben 160 eurót és némi csokit találsz, hátul, a szemetes zacskó előtt pedig pár antik pénzérmét. Mássz ki az ablakon, újabb létramászás jön, odafent balra találsz újabb érméket. Ezután irány a platform széle, a SÉTA nyomva tartása mellett óvatoskodj előre egészen a széléig, majd ELŐRE+UGRÁS, és a levegőben nyomd le az akciógombot, ekkor Lara elkapja a párkány szélét. (Előtte nem árt menteni, akár „rendeset” [ESC], akár gyorsat [F5, visszatöltés F9].) Balra kis erkély, mássz át (FEL), és szedd fel a csokit, majd vissza és el a túlvégre. Jön egy kis átlós ugrás, előtte a fent leírt módon lődd be magadnak a célt, majd sétálj át a pallókon, és mássz fel az esőcsatornán. Amint rajta vagy, megjelenik az életerő piros csíkja alatt egy sárga jel, amíg ez tart, Lara addig tudja megtartani magát, ha elfogy, a leányzó leesik. Most annyi erőd van, hogy felkússz, és jobbra eloldalazz a kis fa tetőzet fölé, itt az akció gombbal el is engedheted a párkányt. Menj el a jobboldali falszakaszhoz, a sarok közelébe, ugorj fel és jobbra, majd húzódzkodj fel, amint lehet, a kitört korlátnál.

A tetőn a bal hátsó sarokban találsz egy hordót, betonlappal a tetején. Állj elé, és az akciógomb nyomva tartása mellett tapicskold a lefelé gombot, ekkor hősnőnk elhúzza az akadályt, ezzel is erősödik. Állj a párkányra, séta előre „koppanóig”, majd akció, Lara lecsüngeti magát, akcióval lent is vagy a platnin, ahol egy értékes feszítővasat gyűjthetsz be. Ugorj és húzódzkodj fel, vissza a tetőre.

Akinek kedve és lelkiereje van némi extra munkához, az most menjen vissza a szobába (odafelé a nagy ugrást csak nekifutással tudod eszközölni, azaz tolass hátra ütközésig, majd előre, a leges legszélén ugrás + akció). A szekrényen akciózva leánykánk felfeszíti azt, odabent egy értékes nyaklánc hever. Ezután vissza ide, a tetőre.

Sétálj a kis „bungihoz” (balra hátul egy hordón némi ragtapasz!), és akció az ajtón. Lara használatba veszi a feszítővasat, és amint lepattan a lakat, máris szerzett némi plusz izomrostot a bicepszébe. Odabent a szekrényben egy M-V9 pisztoly, ezután le a kis platformra, ahonnan a szerszámot beszerezted. Sétálj el egészen a bal szélére, majd ugrás és balra, most már pont annyi ereje lesz a csajnak, hogy átlóbálja magát a kerítésen. Nyomd le az osonás gombját (STEALTH, alapban: ENTER), ezzel észrevétlenül az őr mögé lopakodhatsz, és felveheted a csillogó kulcsot (akinek viszket már a keze, a strázsa mögé léphet, és akció). Vissza a kerítésig, akció az ajtón, majd mássz le a létrán.

 

DERELICT APARTMENT BLOCK

Állj a szekrény oldalához, akció + hátra, húzd az ajtó elé, mint akadályt, ezután föl a lépcsőn. A zsaruk betörnek, és behajítanak pár könnygázgránátot, úgyhogy ha ködös részhez érsz, megjelenik egy kék oxigénmérő, ha ez elfogy, Lara sérül, úgyhogy ne sokat pepecselj ilyen részeken (és ne menj a rendőrökhöz, sérthetetlenek, viszont letartóztatnak!). Ugord át a lyukas részt, hamarosan egy kis filmbejátszásban lezuhan a fél mennyezet. Állj a nagy lyukhoz, tolass hátra ütközésig, majd előre, a lyuk szélénél ugrás, és menet közben akció, ha szerencséd van, átjutottál. Balra a kis beugróban kötszer, eztán gyorsan húzd hátra a lépcső elöl a szekrényt, majd futás föl. Balra elsősegélycsomag, az első ajtót betörheted, ezzel Lara tovább erősödik. Odabent a két szekrényben lőszer és elem a K2-es fegyverhez (ezt később gyűjtjük be). Tovább a lépcsők felé, a következő felfelé tartó szakasz előtt balra újabb kötszer, majd odafent egy fémláda. Húzd el koppanóig a lépcső elejéhez, majd mássz fel, fordulj meg, ugrás + előre, akcióval a szemben lévő korlátra, majd gyorsan be jobbra az ajtón. A gépházban vagy, szedd fel a földről és balra a tábláról a két kulcsot, majd akciózz a szembeni kapcsolón, ez beindítja a liftet. Fuss be, és menj le az első emeletre (a kezet a fel/le gombokkal mozgathatod, majd akció). Fel a lyukas lépcsőn, majd be balra a beugróba, az első ajtót nyitja a kulcs, itt a szekrényben egy Vector-R35 pisztoly, az íróasztalban csoki és lőszer. Juss vissza a lifthez, fel a negyedikre, be a gépházba, majd innen ki a másik fémajtón.

 

INDUSTRIAL ROOF TOPS

Fel a fémplatnin majd a létrán. Ugorj a drótkötélre, és csússz le, közben húzd fel a lábadat (guggolás, DUCK, alapban Num1). Az akciógombbal ereszd el a drótot, fuss a ládák mögé, itt kötszer. Balra, ha lenézel, látsz egy létrát a tetőn, óvatosan sétálj le rajta, a széléhez közel egy merész akciós ugrással átlendülhetsz a túlsó oldalra, felhúzódzkodva egy ládában további fáslik. Állj ki a peremre, akció, potyogj le a kis balkonra, majd be az ajtón. A padlón antik pénzek, a következő szobában csoki a ládán és lőszer a padlón. Lépj ki a szabadba a következő ajtón.

Be a szemben lévő ajtón, jobbra el kell oldalaznod a csatornához (ha közel mész a falhoz, Lara hozzátapad), és kússz le, odalent nagy elsősegélycsomag vár. Balra kússz át a redőny alatt, nem messze előtted némi lőszer. Mielőtt bármit tennél, készíts elő némi lőszerszámot. A TAB lenyomásával éred el a nálad lévő cuccokat, WEAPONS, majd M-V9, és „Equip”. Ezután a fegyvert a DRAW (alapban: SPACE) megnyomásával veheted elő, ill. rakhatod el, ezt tedd is meg most.

Fuss előre, túl az égő hordón, balra a kerítésig, majd ismét bal, a kis oldalág végén újabb kötszer. Térj vissza a kerítéshez; a kapu zárva, de a bal oldalán felugorva elkaphatod a szélét, és átlendülhetsz. Azonnal kapd elő a pisztolyt és lődd le a kutyát. Balra, a sarkon túl konténer, benne lőszer (nekifutásból ugorj bele!), majd vissza, át a kerítésen és előre. Az épület sarkánál egy fémláda, állj a jobb oldalára (popsival az égő hordó felé), és húzd addig, míg Lara bejelenti virgácsainak erősödését. Ha igaz, ekkor pont egy létra alatt van a doboz, mássz fel, és balra, be a raktárba.

Fuss balra, le a lépcsőn, séta előre a platform széléig és dupla akció, ezzel egy szinttel lejjebb kerülsz. Kerülj át a túloldali kiugró részhez, tolass a falig, és nekifutásból akciós ugrás át a túloldalra. Oldalazz el balra, a széles részen húzódzkodj fel, majd fel a létrán. Vedd fel a lőszert, ugorj át szembe, majd át az ajtón, előre, és ki a jobboldalin. Ugorj át a szembeni lépcsőkhöz. Fuss le és szedd össze az érméket, majd óvatosan függeszkedj le a platform szélén, ess le, rögtön kapd elő a fegyvert, és lődd le a blökit. A jobboldali kerítésen átmászhatsz, és visszajuthatsz a tüzes hordóig. Ismét mássz fel a ládára és a létrára, ám ezúttal a tetőre megyünk.

Szemben újabb lajtorja, mássz fel, jobbra némi lőszer, majd csússz le a tetőn. Balra kötszer, jobbra újabb létra, odafent ugorj át a szemközti tetőre. A kis épület mögött érmék, ezután előre, szemben találsz egy hiányos kerítésszakaszt, ha eléred, elindul a záró filmbejátszás.

 

MARGOT CARVIER'S APARTMENT

Clavier kisasszony lakásában vagy. A fejlesztők kitaláltak egy olyan párbeszédstruktúrát, melyben Lara finoman és nyersen is elő tudja magát adni – az esetek nagy részében előbbi hatásosabb. Innentől kezdve a leírásban azon válaszokat sorolom fel, melyeket a legcélszerűbb megadni (nyílgombokkal kiválasztva, és ENTER), persze aki kísérletezni akar, csak rajta… Első feladatunk, hogy a vénkisasszonytól elkunyeráljuk Von Croy naplóját. Íme a megfelelő válaszok:

1) Can I get you anything?

2) Package?

3) Obscura paintings?

4) I wonder why exactly?

5) We argued. I can remember that. And - gunfire!

6) Mademoiselle, I was a good friend of Werner's. I didn't kill him. I didn't!

7) I really am going to need Werner's notebook.

 

Ezek után megkapjuk az áhított könyvecskét, benne fontos infókkal (TAB, és NOTEBOOK). Innentől kezdve nagyon kevés időd van, mert érkeznek a zsaruk. Három tárgyat szedhetsz össze: a hátad mögül, a szekreter fiókjából gyógyszert, a boltíves konyhabejárat bal oldalán, kis asztalon álló lámpa mellől egy gyémántgyűrűt, és a konyhából a konyakot (zöld, csillogó üveg). (Ha nem kaptad meg a naplót, az jobbról az első fiókban van, a mikró alatt.) Ezután rohanás szembe, a bejárati ajtóhoz; két bejátszás lesz közben, ha a rendőrök belépnek az épületbe, mielőtt kilépnél a folyosóra, vége a játéknak! Ha sikerült a télak, vége is a pályának.

 

PARISIAN GHETTO

Lara egy öreg metrókocsiban ébred. Mássz ki, menj hátra balra a csövesekhez, beszélgess el velük, majd vissza a vagonhoz, és fel a csőre, majd onnan a kocsi tetejére. Balra egy kerítésdarab, melyen felmászhatsz egy platformra (de előtte kússz át a csövek alatt a kötszerért). Odafent jobbra kell majd menned, át a kerítésen, de előtte tehetsz egy kitérőt: hátra arc, egy nagy ugrással irány a szemben lévő platni, onnan a növénnyel befutott kőkerítés teteje, ennek szélébe kapaszkodva átkúszhatsz jobbra, itt hátul találsz csokit és 160 eurót. Most vissza kell jutnod az első platformra, akár ugrálva, akár némi életveszteséggel lepottyanva a földre, és a vagon tetejéről felmászva.

Irány tehát jobbra, ahol egy ifjú titánt találsz. Ismét beszélgetés jön, itt sok jelentősége nincs a dolgoknak, de itt egy jó ág:

1) What do you really know about the Monstrum?

2) Who do I talk to there? The owner?

 

A pályáról a fickó jobbján látható ajtón tudsz továbbmenni, de előtte menj jobbra, le a lépcsőn, újabb pénzek, aztán irány a kijárat a gettóba.

 

Itt egy másik párizsi lakos, éjjeli pillangó kiadásban. Válaszok:

1) Have you worked in this neighbourhood for long?

2) Oh? Trouble?

3) Better than anything I have so far. Thanks. I didn't catch your name.

 

Ennek végén kiderül a lány neve (Janice), és sok érdekesség. Mielőtt továbbmennél, érdemes megszabadulni a mindenféle holmiktól. Előbb indulj jobbra, átlósan szemben a kis beugróban újabb pénzköteg, majd balra át, túl a lépcsőn. A falon találsz egy térképet, a kis utca végében pedig a jobb oldali ajtó Renne zálogházába visz. A beszélgetés végén (How concerned are you with legal niceties?) eladhatod a cuccokat. Kilépve a boltból irány balra, majd balra fel a lépcsőn. A hátad mögötti kis pados területen ismét 160 euró, majd hátra arc és előre; a kis tér fával a Café Metro tere, érdemes megjegyezni. Szemben a pados rész jobb sarkában újabb pénzköteg hever. És most tessék figyelni!

 

Innentől kezdve elágazik a játék! A lényeg, hogy el kell jutni Bouchard-hoz, a Vörös Kígyó tulajához, akinek nyomára vagy Pierre, a bár volt mixere, vagy Bernard, az ex-takarító vezet – bár mindketten ugyanazt kérik: egy dobozt, mely a szórakozóhelyen van elrejtve. Tessék választani; Pierre vonalán egy extra pályaszakaszhoz jutunk, Bernard menetében viszont sok értékes holmihoz. Amíg döntesz, hozzájuthatsz némi plusz információhoz: indulj előre, a templomon túl az út jobbra lejtősen lekanyarodik, Te viszont menj balra, fel a lépcsőkön, és be az ajtón a gyógynövényboltba, ahol a kínai tulaj elárul pár dolgot. Most viszont már döntened kell. (Ha nem ragaszkodsz a sztorihoz, válaszd Bernardot, később elárulom, miért.)

 

Pierre választása

Menj vissza a térre és előre, be a moci melletti ajtón a kávézóba, és beszélj Pierre-el. (No I don't, but I do deal with problems. Sort them out.) Hogy bejuss a bárba, megkapod a mixerek „művészbejárójának” kulcsát. Ugorj a SERPENT ROUGE szakaszra!

 

Bernard választása

A gyógynövényboltból visszafelé indulva a sarok után rögtön balra találod a park vasrácsos kapuját (felette Metropolitain felirattal). Nyiss be, és menj hátra, itt találod az ideges takarítót, nála már vigyázni kell a beszélgetéssel, íme a helyes ág:

1) You're name's Bernard. Janice said I might find you here.

2) I'm trying to find someone.

3) Here! Now, how do I find Bouchard?

Ezek után könnyebb leszel 160 euróval, viszont megkapod a dizsi garázsajtaját nyitó kulcsot.

        

SERPENT ROUGE

Ha Pierre az embered, menj vissza a térre, jobbra, le a lépcsőkön, és balra. Egy kis bejátszásban elhúz a jóképű motoros idegen, aki a bárban ücsörgött. Jobbra kis sikátor, a jobb oldalon egy ajtó, „Stage Entrance” felirattal. Lépj be, majd a következő ajtón is, rögtön láthatod, egy őr kering erre. A folyosón balra találsz egy kapcsolót, ha ezt aktiválod, odacsalod az őrt, közben az előtte lévő teremben átosonhatsz a hátsó irodába – de még egyszerűbb, ha bevárod az őrt és lelövöd… (M-V9 a legjobb itt, az őröknél is ez van, így találsz hozzá lőszert. Közelről lőj, hatásosabb!) A kis irodában az asztalon csoki, kulcs és egy Desert Ranger pisztoly, az előtérben, balra a dobozokon az utóbbihoz lőszer. Menj vissza a folyosóra, fel a lépcsőkön, nyiss be az ajtón – és ugorj a „nagyteremben” szakaszra!

 

Ha Bernard a választottad, menj ki a parkból, jobbra le az utcán, majd jobbra. Nemsokára eljutsz egy kis sikátorhoz, majd ezt elhagyva egy ajtóhoz, GARAGE felirattal. Lépj be! Pont előtted megtalálod az emelőszerkezet kapcsolóját, ezt aktiválva a jeep felemelkedik. Menj a szemben lévő munkapadhoz, vedd fel a kerékkulcsot, majd az asztaltól jobbra lévő nagy zöld szerkezet elé lépve húzd meg a kart. A szerelőaknában kinyílik egy lejárat, és Lara is erősödik. Mielőtt továbbmennél, kutasd át a két-két lemezszekrényt a hátsó falnál, M-V9 lőszer, K2 elem, kötszer, és ami fontos, egy míves mordály, mely 320 eurót ér a zálogházban! Sétálj fel az irodába a baloldali lépcsőn, itt találsz egy Desert Ranger pisztolyt és hozzá lőszert. Most irány a szerelőakna, és pottyanj le a lyukon. A dobozokon csoki és lőszer, majd mássz fel a létrán. Balra hátul a dobozok előtt konyak, szemben a kis szekrénynél kétszer akció, ekkor Lara előkapja a kerékkulcsot, majd srófol egyet, mire a háta mögötti étellift felemelkedik, de a benne lévő két tárat nem tudod kivenni. Fegyver a kézbe, a zajra berombol egy őr a szemben lévő ajtóból, lődd le, majd nyomulj be, ahonnan jött, egyenesen a nagyterembe.

 

A nagyteremben összefut a sztori két szála, ugyanaz a teendőd. Először is lődd le az őr(öke)t, majd irány a bárpult. Aktiváld az étellift melletti kapcsolót, ez felhozza a szerkezetet, és benne két tárat. Az előkészítő asztalon két tábla csoki, a bárpulton konyak. Most irány a lemezlovas emelvénye. Előbb kerüld meg jobbról, hátul találsz kötszert, majd menj fel, balra hátul találsz egy értékes lemezt, Renne 245 eurót fog adni érte. Ezután aktiváld a hátsó falon lévő főkapcsolót. Zene, fények - és két őr, intézd el őket. Fuss fel a lépcsőn a galériára, itt egy újabb őr, majd menj körbe, míg eljutsz holmi ládákig. A kisebbet told a kiugró rész felé, majdnem teljesen előre, erre felállva fel tudsz ugrani-húzódzkodni a lámpatartó traverzre. (Néha ilyenkor megjelenik lent egy őr, figyelj erre!). Sétálj előre lassan a kinyúló részen, míg a szerkezet egy része leomlik. Ekkor egy nagy nekifutással, ugrás + akció a túloldalra, húzd fel magad, és pisztoly a kézbe. Előbb jobbra át, innen jön egy őr, majd hátra arc, onnan is egy. Ha elfeküdtek, szedd össze a pisztolyukat, a nagy elsősegélydobozt, és az első őr ajtaján túl, egészen a körfolyosó végében is találsz némi kötszert. Ezután séta picit visszafelé, és balra át, a kitört korlátnál – pont szemben állsz a színes reflektorokkal szerelt négyszög alakú szerkezettel. Amint leért és megállt ugorj rá (akcióval), majd amikor felért és újra megpihent, ugrás át a szemben lévő oldalára. A bal oldalon találsz egy megmászható részt, amint felértél told Larát jobbra, a külső oldalra, így fel tudsz mászni a berendezés tetejére. Menj balra, ismét ugorj át a szembeni oldalra, majd amint a tetőpontra ért a cuccos, nagy lendülettel át szembe, a galériára, akcióval.

Balra találsz egy létrát, mássz fel, majd tovább balra, és egyenesen kezdj el csúszni a lejtősen fityegő szakaszon, jó időben dobbantva átugorhatsz a szemben lévő platformra. Jobbra egy újabb ugrás, majd sétálj előre ezen platni szélére. A szemben lévő fémtraverzre kell ráugranod akcióval, de rögtön ezután a fehér csőtől még nem tudsz felhúzódzkodni, oldalazz el balra. Sajnos az elcseszett kamerabeállítás miatt nem látni, mikor ér véget a cső, de kb. amikor elkezd villogni a sárga jeled, már lehet tolni a felfelét. Ha felértél, menj a platform bal szélére, és ugorj át szembe, a kis fülkéhez. Balra menj a felvont hídhoz és akció, Lara egy rúgással lenyitja a szerkezetet, vádlija, mint acél, ezután már nem gond bejutni a fülkébe. Mikor átértél ide, egy kis moziban láthattad a reflektorokat és azt a szekrényt, ahová a nem világító példányt be kell terelned – ha nem akarsz szenvedni, íme a megoldás: a bal oldali kart kétszer, a jobb oldalit egyszer kell meghúznod. Ezután vedd fel a padlóról a kulcsot, és szambázz át a lenyitott hídon át a létráig, odafent balra máris lehet akciózni, és beszerezni vágyunk tárgyát: a kis díszes dobozt. Most fegyverrel a kézben vissza a fülkébe, lesz ott valahol egy őr, intézd el. Ha eleged volt az ugrabugrából, sétálj ki a zöld ajtón – ha nem, és akarsz még seftelni, íme egy kis pluszmunka.

 

Extra: A fülkéből vezet lefelé egy létra, mássz le rajta. Odalent találsz egy csokit és egy ajtót, nyisd ki, visszajutsz a második galériára. Menj körbe, míg eljutsz a fémszerkezethez, melynek egy része korábban leomlott, ugorj rá, sétálj végig, majd hátra arc, és lődd le az első galérián posztoló őrt. Ezután ereszkedj le a ládákra, majd balra körbe, le a lépcsőn, és hátra arc, a bal sarokban, a főbejárat melletti zöld ajtón belépve bejutsz a jegyszedő kuckójába, ahol 120 euró vár rád, plusz egy kulcs. Most a korábbi úton vissza kell jutnod a felső fülkébe – azaz lehet kezdeni elölről az ugrándozást. (A színes reflektoros szerkezet tetejéről már simán átsétálhatsz a folyosóra, hiszen a híd, mint akadály elhárult.) Ha felértél, amint fent írtam, séta ki a fülke hátsó, zöld ajtaján.

 

PARISIAN GHETTO

Mássz le a létrán, majd óvatosan séta a kiszakadt részig, és ereszkedj le egy szinttel lejjebb. Sétálj le a lépcsőn, nézz körül, mert trükkös a pálya, és kizuhanhatsz az utcára! A lépcsőforduló után finoman át kell akcióznod a párkányon, és leereszkedni a macskakövekre. Mielőtt a dobozt eljuttatnánk jogos (?) tulajdonosához, érdemes két kis extra kitérőt tenni, némi pénzmagért.

 

Első kitérő: Ha elindulsz jobbra, nemsokára eléred a kis átjárót, mely a bár oldalbejáratához vezet, ez előtt találsz egy csatornafedelet. Akciózz rajta – a felirat szerint most Bouchard rejtekhelyén vagy, de ez nem igaz. Indulj előre koppanóig, majd mássz fel a nagy faládára, és onnan egy ugrással elkaphatod oldalt a falat, ennek réseibe kapaszkodva felmászhatsz a kis fa platformra. Innen egy merész vetődés szembe, a másikra, majd egy ugrás felfelé, elkapva a keskeny párkányt, és jobbra oldalazva felhúzhatod magad egy alacsony átjáróba, előrekúszva, majd belépve a szembeni újabb „lyukba” máris a park eddig elzárt részébe jutsz, ahol sok érték vár rád: kétszer 160 €, és három tár lőszer. Szemben a park felé vezető ajtó, nyisd is ki, majd mássz vissza a csatornába, és irány visszafelé, míg eljutsz egy elágazóig. Menj balra, és előre egy nagy „veremig”. Óvatosan sétálj el a leszakadt platform jobb széléig, itt akció, majd függeszkedve irány balra, Lara átkapaszkodik a falra, lefelé kúszva, majd balra lépve bejutsz egy újabb nyílásba, ahol egy értékes gyémántgyűrű vár rád. Irány vissza a fémplatni (amint megkapaszkodsz benne, tereld a lányt jobbra, itt tud felhúzódzkodni), majd egy nekifutásos, akciós ugrás a szembeni platformra. Idebent találsz lőszert és egy létrát, fent jobbra indulva egy vasajtót. A Vörös Kígyós kiképzésnek hála elég erős vagy már, hogy betörj a kis helyiségbe, ahol 80 euró és egy nagy elsősegélycsomag vár. Itt végeztünk is, juss vissza az elágazóhoz, innét akár a szembeni, akár a bal oldali ágat választva eljutsz egy létráig, mely kivezet az utcára.

 

Második kitérő: Ezt a feladatot később is meg lehetne oldani, de jobb most, majd elárulom, miért. Irány tehát a St. Aicard templom (előre az utcán, fel balra, a kanyar után jobbra), nyiss be a főbejáraton. A szent hely most edzőterem, jobbra a ring túloldalán találsz egy dagadt, fehér atlétás fickót, akivel beszélgetve Lara 200 euróban fogad a figura aranyórája ellenében valamelyik bokszolóra. Nekem ötből ötször Carl jött be (a fejvédős), mindenesetre még a beszélgetés előtt ments egyet.

Ha véget ért a menet, irány jobbra, a nagy szoborhoz. Előtte egy nagy kőtömb, told balra koppanóig (Lara lába még acélosabb), mássz fel rá majd tovább, a kis kőpárkányra, ennek bal széléről a kiugró díszítésre. Pont annyi erődnek kell lennie, hogy eljuss balra az első oszlopfőig, itt megpihenhetsz, majd tovább a másodikhoz, itt egy elsősegélycsomag. Ereszkedj le, vissza a szoborhoz, most jobbra a kőtömböt, és ugyanaz a játék, fel, jobbra, pihi, tovább, két tár lőszerért. Most azonban kússz tovább jobbra, a kis párkányra, fordulj el egy picit jobbra, hogy átlósan állj, és nyomd meg a jobbra + ugrás gombot, ha jól csinálod, Lara oldalszaltóval bejut a karzatra, az orgona előtt egy újabb gyémántgyűrű vár. (Ide úgy is el lehet jutni, hogy a szobortól balra indulva felmászol a falon a gerendákra, az ácsolat jobb oldalán végigsétálva – ugorva eljuthatsz az orgonaszekrény tetejére.) Végeztünk is.

 

Most menj Renne boltjába, és adj el mindent, ami nálad van. Ezután ismét szétválnak útjaink.

 

Ha Bernard az embered, menj a parkba, és beszélj vele, megkapod a jelszót, ezután szembe-átlósan át az utca túloldalára, a templom melletti nagy rácsos rész mögött egy fickó figyel, lépj hozzá és újabb társalgás, Lara megmondja a jelszót, a fickó beenged – ugorj a ST. AICARD’S GRAVEYARD részre!

 

Ha Pierre-rel üzleteltél, irány a Café Metro (északnyugati sarok), és beszélgess a tulajjal, kapsz egy szerződést, melyen a jóember exnejének címe, és lakása ajtajának nyitókódja szerepel. A kávézóból kiléve irány balra a park felé, de még a boltíves átjáró előtt, a szemeteskukánál balra át, pont ott állsz a Rue Dominique 17-es szám előtt. Akció a kódtáblán, 15328 (iránygombok és akció), majd be az udvarba, és fel a lépcsőn. A szobában a helyeske Francine elárulja, hogy Bouchardhoz a temetőn át juthatsz. Szedd össze a háta mögötti szekrény fiókjaiból a kötszert és a karórát, majd jobbra ki az üvegajtón a balkonra. Egy nagy futás-ugrás-akció a szomszédos, jobboldali erkélyre, majd előre, át a korláton, és fel a csatornán – kicsit jobbra tolva Larát felhúzódzkodhatsz a párkányra. Megállás nélkül fuss előre, a platform leomlik az utolsó kivételével. Lógaszkodj le a túlfelén, irány jobbra, potty le a másik erkélyre. Ha lekúszol az ereszcsatornán, és balra hátul betöröd az ajtót, találhatsz némi lőszert, ám ehhez csak akkor lesz erőd, ha Bernard menetét választva meghúztad a lift karját a garázsban! Juss vissza a balkonra (a csatorna tetején egyet le és balra), és felugorva a piros drótra irány a túlsó erkély. Sétálj körbe, a leomlott korlátnál függeszkedj le, és pottyanj le a temetőbe, egy síremlék tetején találod magad, ugorj le.

 

VISZONT VAN MÁS MEGOLDÁS IS!  Harmadik alternatíva, hogy átvágod a partnereid, és magad intézkedsz – a kapuőr 800 euró és a kis doboz ellenében beenged a kertbe. És – de ez szerintem programozói baki, és ezzel letérsz a sztoriról! – úgy is bemehetsz Pierre volt feleségéhez, hogy nem beszélsz előtte a jóemberrel, így minden értéked megtarthatod, még a dobozkát is (tehát Bernard küldetését csinálod meg, majd végigjárod Pierre extra pályáját…)!

 

ST. AICARD’S GRAVEYARD

Akárhogy is, megérkeztél a temetőbe. Pisztoly elő, indulj előre majd jobbra, és lődd le a kutyát. Menj koppanóig, zárt ajtók fogadnak, de sebaj. A jobb oldali sírbolt mögött kötszer, ezután menj visszafelé, míg eljutsz egy baloldali oszlopos-csúcsíves nagyobb épülethez, melynek rácsos a teteje. Az ez melletti síremlék tetejére felhúzódzkodhatsz, innen egy ugrás a szomszédos, lapos tetejű épületre, majd fordulj a kerítéssel elzárt másik rész felé. Egy nagy nekifutással – ugrással átjuthatsz a szembeni sírboltra, ekkor a kamera elfordul. Ugorj a szomszédos, alacsonyabb épületre, máris bejutottál a zárt, szobros részbe. Mássz le, és rögtön törd be ezen épület ajtaját, ettől Lara megerősödik, odabent lőszert találsz. Ha nincs kedved tovább mókázni, ugord át a most következő extra részt!

 

Extra: Mássz vissza a síremlék tetejére, és ugorj át vissza, a magasabb épületre (nem egyszerű, akciózni kell!). A kamera fix szögbe áll, fordulj szembe a kőfallal, és ugorj rá akciósan, át a fa lombján, ha jól csinálod, elkapod a párkányt és fölhúzódzkodhatsz rá, Indulj balra, találsz egy tábla csokit, majd ugorj a bekerített sírbolt tetejére (ne a párkány széléről, kicsit beljebbről, ahol megváltozik a textúra). Ereszkedj le és törd be az ajtót (korábban nem tudtad volna, mert Lara még nem volt elég erős), odabent lő- és kötszer. A kijutáshoz mássz vissza az épület tetejére, és ugorj át a kerítésen, ezután juss vissza a korábbi helyszínre, a szoborhoz.

 

A helyzet kulcsa a szobor. Menj mögé, a szárnyakhoz, és told meg – a bukott angyal betöri a sír tetejét. Ugorj a gödörbe!

 

BOUCHARD'S HIDEOUT

Pisztoly elő, patkány érkezik, lődd le. Óvatosan sétálj előre, a föld be fog omlani, ugord át a lyukat – ha nem sikerül, semmi gáz, öld meg Makeszt, és mássz föl a lyuk melletti indákon (Lara megjegyzi, hogy itt ki tud mászni). Jön még egy szakasz, újabb omlással – ha leestél, kússz át a kis lyukon, az első omlás helyszínén vagy, ugyanott tudsz kijutni ismét. A második lyuk túl nagy, ugorj fel jobbra a vörös csőre, és lóbáld át magad a túloldalra, balra - mostanra már kell lennie annyi erődnek, hogy végigjuss. A következő omlásnál ugorj le a lyukba, belecsobbansz a vízbe. Úszni az ugrás gombbal tudsz, hogy feljuss a felszínre, nyomd az ugrás + LEFELÉ gombot. Pancsizz át a túloldalra, jobbra újabb mászható növényzet, kússz fel rajta, odafent Lara elkapja a fal repedését, lógázz kicsit balra, és ugorj le. Hamarosan eljutsz egy szellőzőrácshoz, ám mielőtt bemásznál, menj tovább, és húzd el a nagy szikladarabot, ez utat csinál. Most térj vissza a rácshoz, lődd le a patkányt, akció, kússz be. Lőszer a földön, irány az első ajtó, majd a második, odakint pedig balra. Az előbbi akciód helyszínén vagy, szabad az út, irány előre, újabb fürdés következik. Ússz át a túlpartra, a terem jobb oldalán találsz egy átjárót, lépj be rajta.

Válaszd a bal oldali ajtót, egy elég puruttya állapotban lévő fickót találsz, mellette elsősegélycsomag, neki már nem lesz rá szüksége… Hátra arc, menj ki a folyosóra, majd a szembeni cellába, jobbra hátul lőszer. Vissza a folyosóra, jobbra lépj be a faajtón, végre találkozhatsz Bouchard komával. Jön egy újabb beszélgetés, nagyon fontos, mit mondasz, az első válasz például azonnali game over!. Íme a megfelelő feleletek:

1) Easy, Bouchard. I lost that friend yesterday. Now I'm wanted for his murder.

2) A front, obviously.

3) Passports!

 

A beszélgetés után balra, előre, az ajtó mellett találsz egy kart, húzd meg. Irány vissza a folyosóra, és menj be balról a második cellába. Találsz itt lőszert a földön, és egy nagy fadobozt. Told el előbb balra ütközésig, majd teljesen előre. Mássz fel, és egészen a bal széléről – elejéről ugorj fel (lehet, hogy picit el is kell fordulnod jobbra). Felkapaszkodhatsz egy is platformra, itt is találsz egy kart, húzd meg. Ennyi – menj vissza Bouchard szobájába, balra nyitva az ajtó, kisétálhatsz a templomba. (Akár most is megcsinálhatnánk a gettó második extráját, de rögtön kiderül, miért tettem előre.) Feladat: eljutni a zálogházba.

 

PARISIAN GHETTO - RENNES’ PAWNSHOP

Le szemben a lépcsőn, és jobbra koppanóig. A zálogházban egy morc idegen, szétdúlt bolt, a pult mögötti szobában halott Renne, mellette a tárcája, vedd fel és használd (TAB, ITEMS, Rennes’ Wallet, USE). Egy szakadt papírfecnit találsz, rajta kód: 14529. A szoba hátuljában, egy fotelban bomba pittyeg, ne törődj vele, lépj a nagy vasajtóhoz, és akciózz rajta. Üsd be a kódot (iránygombokkal mozgat, akcióval nyom), odabent valóságos kincsesbánya: két térkép, Dart SS és K2 Impactor pisztolyok és ezekhez lőszerek, valamint dinamit. FIGYELEM! A cuccokat balról jobbra kezd el begyűjteni! Amint az utolsó darabot felszeded, a szoba lézervédelme aktiválódik, az ajtó bezárul, a bomba élesedik. Ugorj az ajtó melletti kapcsolóhoz, akció, odakint jobbra, a csapóajtóhoz, újabb akció, és ugrás le. Azonnal hátra arc (legjobb gurulással – ROLL, alapban: END), vágtázz előre – most jön a neheze, a barom kamera elfordul, neked szembe kell rohannod a képernyővel, azaz megfordulnak az irányok, istentelenül nehéz feladat! Balra kell fordulnod, majd előre, ahogy csak bírsz. Ha sikerült elérned a cső végét, gratulálok – a jóarcú idegen is hasonlóképpen…

 

LOUVRE STORM DRAINS

A csúszás után pisztoly elő, előre, jobbra patkány, balra csoki. Tovább balra, a lépcső tetején elsősegélycsomag és zárt ajtó. Vissza a terembe, és be a vízbe. Gázolj előre, míg elérsz egy nagy vízeséshez. A feladat: a zuhatag megszüntetése, hat szelepkerék elforgatásával. Patkány jobbról, indulj balra, amíg elérsz egy csövet, mely Lara szerint elbírja kis testének súlyát, mássz fel ezen, és balra, fel a platformra. Végig előre, a végén találsz egy kapcsolót, nyomd meg, majd mássz vissza, le a csövön, és irány visszafelé, amerre a rágcsáló volt, be az oldalágba. Az első jobboldali beugróban kis létra, odafent a most leállított ventilátor. Akció KÉTSZER, ezzel Lara elég bikás lesz, hogy megtekerje a kerekeket. Kússz át a lapátok között, vedd fel a tárat, tovább előre, koppanóig, az első kerékig, forgasd el, majd térj vissza a zuhataghoz, és mássz fel a már ismerős csövön. A platform közepén, ahol a kamera elfordul, fordulj te is a fekete-sárga csíkos gerendára, sétálj át rajta, szemben máris ott a második szelep, akció. Találsz a közelben egy tárat, ezután viszont vissza a gerendán és csövön az alsó szintre. Balra, fordulj be az első baloldali oldaljáratba, a végén balra ajtó, lépj be, lőszer a földön, a következő teremben patkány, szelep (akció), és létra, mássz le. Ugorj a vízbe, és az egyetlen lehetséges úton célozd meg a vörös földet, itt kimászhatsz, és kijuthatsz ez első folyosóra, balra indulva visszaérsz a vízeséshez. Ugorj fejest a terem közepén lévő lyukba.

Merülj le, jobbra, ismét jobbra, majd fel. Egy kör alakú helyiségben vagy, a vízbe lógó leszakadt platformon kimászhatsz. Sétálj addig, míg Lara azt mondja: "I can climb up on that".  Ez a feje felett lévő fémcsőre vonatkozik, ugorj fel, kapd el, és előre, de a fekete-sárga fémgerenda fölött engedd el. Balra ott a negyedik kerék, tekerd el, vissza a gerendára és fel a csőre, kússz át balra, az újabb leomlott platform elé. Mássz fel, a nagy alagút után ugorj át az ötödik kerékhez, és akció.

Ezután indulj visszafelé, a leszakadt részhez, de ahelyett, hogy lemennél, egy nekifutásos-akciós ugrással repülj át a szemben lévő platformra, és menj be az ajtón. Előre, közben vedd fel a lőszert, kiérsz a vízeséses terembe. Sétálj rá az újabb gerendára, ez fölött ismét egy mászható cső, ugorj fel rá, majd kússz át az utolsó kerékhez, megtekerni. A fémcsövet használva irány visszafelé, majd a gerendáról ugorj be a nagy alagútba – a vízesés megszűnt. Mássz be a kisebb csőbe, és sétálj át az ajtón.

 

LOUVRE STORM DRAINS (2. rész)

Óvatosan séta előre, a cső végén két akcióval finoman landolj a teremben. Indulj balra a megroggyant platformon, míg eljutsz egy nagy csőhöz, hordóval. Lara megjegyzi: ez az a hely, ahol robbantani kell. Akció, ezzel elhelyezed a dinamitot, majd azonnal hátra arc (gurulás!) és ugrás+előre, fejest a vízbe, gyorsan a víz alá. Ússz balra, be a csatornába, majd be balról a második csőbe, és előre, hamarosan ki tudsz keveredni a vízből. Sétálj ki, irány kétszer bal, ezzel visszajutsz a terembe, ami most kissé tüzes. Ismét egy óvatos, akciós lepottyanás jön, balra indulj, mássz fel a létrán, ám ne használd a következőt, hanem innen föntről ugorj balra le – ezzel átugrod a tüzet! Mássz fel a nagylétrán egy újabb platformra, ennek túlfelén potyogj le, visszakerültél a robbantási helyszínre, ahol most nagy lyuk tátong. Finoman mássz be a lyukon, és irány balra, az ajtóhoz.

 

LOUVRE GALLERIES

A múzeumban javaslom a K2 Impactor használatát, hatásos, és néhány őrnél is ez van. Szerelkezz is fel vele, és futás fel a lépcsőkön, az első kameránál egy őr, terítsd le. Vigyázz, mindig, ha egy kamera meglát, egy új őr érkezik a terepre, jobb a békesség! Fordulj jobbra, újabb őr, fel a garádicson, végig a folyosón, a végén be az ajtón. Egy kiállítási teremben vagy, tele lézeres védelemmel, cél eljutni a túlsó oldalon lévő ajtóhoz. Ha bármelyik sugarat megszakítod, megszólal a riasztó, a célajtót fémrudak zárják le, és jön egy őr. Ekkor vissza kell sétálnod a bejárathoz, jobbra találsz egy vezérlődobozt, ezzel lehet alaphelyzetbe állítani mindent és kezdheted elölről a pályát.

Mássz fel a középen álló tárlóra, balra át, ugorj rá a nagy kődarabra, akcióval elkapva a szélét és húzd fel magad. Vedd fel az elsősegélycsomagot, majd jobbra át, nekifutással átjuthatsz az első csapdán. Mássz fel ismét a középső tárlóra. Amikor a két mozgó lézer leért, nekifutásból ugorj át a szemközti alacsony kiállítószekrényre. Innen a következőre tovább akcióval, amint a két nem statikus lézer kikapcsol. Ezen tárló tetején balra át, tolass el a szekrény jobb oldaláig, itt akcióval függeszkedj le, és gyorsan oldalazz jobbra, míg átérsz a védelmen. Az utolsó már piskóta, mássz fel a jobb oldali tárlóra, és közvetlenül a fal mellől (a lámpa felé) ugorj át a lézer és a fal között, majd sétálj ki az ajtón.

A következő teremben a lézerek aktiválják a jobb oldali őrt, plusz még egy berohan szemből. Kússz át a lézerhálón középen, majd sétálj el a jobb oldali falig, válts lopakodásra és akció a falnál, ekkor Lara hozzátapad, és el tudsz oldalazni a lézerek mellett. A jobb oldali őrt ezután ízlés szerint intézd el, és vedd fel a kódkártyáját. Sétálj előre. Jobbra hátul találsz egy nagy elsősegélycsomagot (kamerára figyelj!), balra egy táblát, ezt megvizsgálva naplóbejegyzéssel gyarapodsz.

Ezután vissza a korábban az őr által biztosított ajtóhoz, és be. Figyelj az előtérben lévő kamerára, majd lopakodj a belső terembe, és intézd el az őrt. Pillants a lézerrel őrzött Mona Lisára – pontosabban fölé, jobbra láthatsz egy szellőzőt, ide kell majd bekúszni. Jobbra egy kis tárlót elhúzva Lara combosodik, és megtalálod a kártyaolvasót, ez fogja kikapcsolni a lézert – ám előbb menj a terem közepén álló vaskosabb bemutatószekrény mögé, és told a kép felé, koppanóig. Feladat: séta az olvasóhoz, akció, hátra arc, futás a most eltolt tárlóhoz, ugrás a tetejére, innen futás-ugrás-akció Moncsi fölé, és kúszás be a szellőzőbe. Minderre van 15 másodperced… Ha hozzáérsz a lézerekhez, mérges gáz áramlik be a terembe, úgyhogy csak finoman. Próbálkozni egyébként korlátlanul lehet.

Ha sikerült bejutni a szellőzőbe, fordulj jobbra és irány előre.

 

 

Linkek
 
Eddig ennyien látták az oldalt:
Indulás: 2004-07-19
 
Mennyi az idő?
 
Végigjátszások
 
Milyen számítógépes játékokkal játszol mostanában?
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?